Szösszenet az Urániáról

2015.04.20 22:28

Gondoltam összeszedek pár gondolatot az Uránia moziról. Nagyon megfogott az épület, mikor legutóbb és életemben először ott jártam. Az a színházterem!!! Megint csak olyan hely, ahol, ha az ember egyszer a színpadon áll, le nem akarna jönni onnan. Ebben az életben ha nem is, majd egy másikban merészebb leszek (és reménykedjünk, hogy az énekhangom nem tűnik majd el).

Na de vissza az Urániához. A tényeket a Filmszínház honlapjáról szedtem össze, így tényleg csak a lényeget és pár érdekességet emelek ki, hiszen ott bárki elolvashatja, aki akarja. (én csak reklámot csinálok neki :) )

  • épült: 1890 (vagy 1893, nem tudni biztosan)
  • mulatónak építették (ez rögtön látszik a terem berendezésén is - a szemeim előtt lebegett a sok-sok revü....)
  • 1899-ben érkeztek az első mozigépek
  • 2002-ben felújították
  • Budapest legszebb mozija - és tényleg, nem győzőm hangsúlyozni a nagyterem szépségét

(forrás: https://www.urania-nf.hu/galeria)

„A szerkezeti és a dekoratív elemek többségének kialakítása illuzionisztikus: semmi sem az, aminek látszik, szinte minden festett gipszből készült: a "famennyezetek", a konzolok, a pillérek borítása. A falak ornamentális kifestése is megtévesztő, tapéta hatását kelti.” (https://www.urania-nf.hu/epulet)

Ezt a mondatot jobbnak láttam inkább bemásolni, hiszen mindent elmond, ami felcsigázza az érdeklődést. Gyönyörű minden, mit a szem lát, csak úgy káprázik, és úgy érezzük: másik világba csöppentünk, a mesék világába :)

Téma: Szösszenet az Urániáról

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása